Maratonul București ediția 2015, la care au participat duminică dimineață circa 10.000 de sportivi profesioniști și amatori, a adus câteva surprize atât pentru alergători, cât și pentru șoferi. Organizatorii au modificat traseul de până acum, noua rută fiind catalogată de către concurenți mult mai grea decât cea „clasică”.
Cursa persoanelor în fotolii rulante a fost mai solicitantă decât cea clasică
„Traseul din ultimii ani conținea o singură porțiune de alergare la deal, pe Calea Victoriei. Dacă alergai semimaratonul (n.r. – 21 de kilometri) o parcurgeai o singură dată, dacă erai la maraton (n.r. – 42 de kilometri) o parcurgeai de două ori. Noul traseu a avut patru porțiuni de alergare la deal. Ucigător. Ediția asta mi s-a părut cea mai grea”, a comentat Alexandru Hojda (38 ani), de profesie fotograf și în timpul liber pasionat de alergare, care a terminat semimaratonul într-o oră și 34 de minute. 10 km – 41 minute „Mi-a fost greu să mă mențin într-un ritm de 4:30 minute pe kilometru. Primii 10 kilometri i-am alergat în 41 de minute. Faceți socoteala, restul de 11 i-am făcut în 53 de minute, asta spune ceva despre dificultatea traseului. Data trecută am scos un timp cu 3 minute mai bun fără să depun efortul de azi”, a încheiat Hojda, care acum două săptămâni a participat și la un maraton montan.
„A fost ediția cel mai bine organizată”
Singurătatea alergătoarei de cursă lungă
Alergătorii mai experimentați n-au resimțit în primul rând dificultatea cursei, fiind încântați în primul rând de organizare și de diversificarea apărută. „Pentru mine, a fost cel mai frumos maraton dintre cele organizate la București, și pot să emit o părere pentru că am luat startul la toate, din prima ediție și până acum”, ne-a explicat Emilian Isailă (47 de ani), de profesie jurnalist și în timpul liber participant la triatloane și maratoane. „Într-adevăr, după kilometrul 30 am cam terminat benzina, dar asta și pentru că după ce am concurat luna trecută la triatlonul de la Mamaia nu m-am mai antrenat cum ar fi trebuit. Au fost patru pante, spre deosebire de anii trecuți, când era doar cea de pe Calea Victoriei, dar nu pot spune că a fost în mod deosebit mai greu. Însă cei care au concurat ca să câștige probabil că, într-adevăr, au avut de tras mai mult. Acum am făcut maratonul în 3 ore și 49 de minute. Astă-primăvară, la Paris, l-am alergat în 3 ore și 50 de minute, deci mare diferență n-a fost”, a adăugat Isailă, care a avut o remarcă specială pentru gazde: „Organizarea a fost de nota 10, cea mai bună comparativ cu celelalte ediții. Mai multe puncte de hidratare și de energizare, voluntari suficienți… Nu mai era nevoie să te duci tu să te oprești și să scormonești după fructe”.
La maraton au participat și pisicuțe
4 pante în loc de 2
Traseul pe care s-a alergat până anul trecut cuprindea, ca repere majore, Piața Constituției – Piața Unirii – Piața Alba Iulia – Bulevardul Basarabia – Stadionul Național (unde alergătorii întorceau după ce îi dădeau roată) – Bulevardul Basarabia – Piața Alba Iulia – Piața Unirii – Piața Constituției – Splaiul Unirii – Calea Victoriei (cu întoarcere aproape de Magazinul Muzica) – Podul Eroilor – Piața Constituției. Traseul avea 21 de kilometri și partea cea mai dificilă era ascensiunea pe Calea Victoriei.
Au fost și concurenți care au alergat desculți cei 42 de kilometri
În acest an, traseele concurenților au fost schimbate și separate pentru maratoniști și ștafeta 4X10 km, pe de o parte, și semimaratoniști, pe de alta. Toți au avut de înfruntat patru pante destul de grele: pe Calea 13 Septembrie, pe lângă Palatul Parlamentului, de două ori, pe Calea Victoriei o dată și pe Bulevardul Mihail Kogălniceanu până la Casa Centrală a Armatei o dată. „Am făcut asta pentru a aduce ceva nou și a spori atractivitatea pentru participanți”, a explicat o reprezentantă a organizatorilor.
Trafic dat peste cap, șoferi derutați
Uneori, holterul pentru măsurarea ritmului cardiac poate ține loc și de tricou
Noile bulevarde blocate suplimentar față de anii trecuți i-au luat prin surprindere pe șoferii care au circulat duminică prin București. Orașul a fost, practic, retezat în două exact prin centru, iar cei care, bazându-se pe experiența de anii trecuți, au crezut că pot ocoli pe alte rute au descoperit că și acestea erau blocate. „Am făcut de acasă până la locul de muncă 50 de minute. În mod normal, în cursul săptămânii, când e aglomerat, fac cel mult 25 de minute până la serviciu”, spune Ciprian Poloni, un conducător auto a cărui slujbă reclamă prezența la serviciu și duminică. „Am fost nevoit să ocolesc foarte mult, mai ales că nu știam că au fost închise și alte artere față de cele din anii trecuți.”
Destui alergătorii au fost însoțiți, pe culoarul special de pe margine, de membrii familiei pe biciclete
Maratonul București – ediția 2015 a fost câștigat, la băieți, de kenyanul Patrick Kimeli, care a terminat în 2 ore, 13 minute și 15 secunde. Pe locul doi a sosit Bonza Gonfa (Etiopia) – 2 ore, 17 minute, 43 secunde, iar pe trei – Cosmas Kaigen (Kenya) – 2 ore, 19 minute, 7 secunde.
La feminin a câștigat Zeritu Wakjra (Etiopia) – 2 ore, 48 minute, 5 secunde, urmată de Shewye Deebelu (Etiopia) – 2 ore, 49 minute, 4 secunde și Gladys Otero (Kenya) – 2 ore, 49 minute, 26 de secunde.
Semimaratonul masculin a fost câștigat de Justus Kiprono (Kenya) – 1 oră, 4 minute, 7 secunde, iar semimaratonul feminin – de Barsosio Jepngetich (Kenya) – 1 oră, 15 minute, 18 secunde.
Traseul maratonului și al ștafetei la ediția 2015
Traseul semimaratonului la ediția 2015
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER